Veelgestelde vragen

Het Coronavirus zorgt dagelijks voor nieuwe ontwikkelingen. Wij houden daarom de nieuwsberichten over het coronavirus dagelijks in de gaten en handelen waar nodig. Camping Zonneweelde volgt de richtlijnen van het RIVM, Brancheorganisatie Recron, Veiligheidsregio Zeeland en overheden. Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen en antwoorden.

Veelgestelde vragen over het Coronavirus

Beste gasten,

De overheid heeft besloten dat campings in Zeeland weer gedeeltelijk open mogen. Eigenaren van een chalet/stacaravan mogen hier zelf weer gebruik van maken en een gedeelte van de kampeerplaatsen en accommodaties mogen weer verhuurd worden. 

  • We hebben nu verhuurchalets beschikbaar, kampeerplaatsen voor kampeerders met eigen sanitaire voorzieningen kunnen geboekt worden voor een verblijf vanaf 20 mei
  • We hebben verschillende luxe chalets beschikbaar in mei en juni! Juli en augustus enkele beschikbaar en vanaf 21 augustus ook beschikbaarheid
  • Er zijn nog maar enkele kampeerplaatsen meer beschikbaar tussen 18 juli tot 8 augustus

Hieronder geven we antwoord op de veelgestelde vragen:

Algemene veelgestelde vragen

Kan ik nu nog wel op vakantie bij Camping Zonneweelde vanwege het Coronavirus?
Jazeker! Wanneer u een accommodatie huurt kunt u vanaf nu vakantie komen vieren op Camping Zonneweelde. U bent ook weer welkom om te kamperen (met eigen sanitaire voorzieningen). Het sanitairgebouw is gesloten. Houdt daarom rekening dat u geen gebruik van de douche kunt maken.

Als geen animatie mogelijk is of het zwembad gesloten is, heb ik dan recht op een lager overnachtingstarief?
Doordat deze richtlijnen door de overheid zijn opgesteld is er geen recht op een lager overnachtingstarief.

Ik heb gereserveerd. Moet ik mijn tweede termijn betalen?
U bent weer van harte welkom op de camping en uw reservering zoals gepland blijft staan. Op uw reserveringsbevestiging vindt u de betalingstermijnen. Graag willen wij u vragen om deze termijnen te respecteren en op tijd uw betaling uit te voeren.

Veelgestelde vragen voucher

Wij hebben een voucher ontvangen, hoelang is deze geldig?
De voucher is 12 maanden vanaf de oorspronkelijke aankomstdatum geldig.

Wat gebeurt er met het tegoed op de voucher als ik dit niet (helemaal) gebruik?
Wij nemen contact met op als de voucher na 12 maanden nog niet (helemaal) is gebruikt. U krijgt dan het openstaande bedrag alsnog teruggestort.

De kosten van mijn nieuwe reservering zijn hoger dan de waarde van de voucher, wat nu?
Wanneer de kosten van de nieuwe boeking hoger zijn dan de waarde van de voucher, dient u de meerkosten te betalen.

De kosten van mijn nieuwe reservering zijn lager dan de waarde van de voucher, wat nu?
Het restant blijft geldig tot de vervaldatum van de voucher. Dit restant kan dus nog worden gebruikt voor een nieuwe reservering.

Voor welke periode kan ik mijn voucher gebruiken?
U kunt de voucher gebruiken voor een reservering in 2020 of 2021.

Veelgestelde vragen over annuleringen

Wij hanteren hierbij de Recron voorwaarden zoals opgesteld door Hiswa-Recron.

Op dit moment is de camping weer geopend wat betekent dat alle reserveringen die gepland staan door kunnen gaan.

Veelgestelde vragen over faciliteiten

Wanneer is de receptie geopend?
De receptie is geopend van maandag t/m zondag. Bekijk de openingstijden op de website. Wij verzoeken u om daar alleen naar toe te gaan als dat echt noodzakelijk is. Houdt afstand van de medewerkers en andere gasten. Wij zijn bereikbaar via e-mail en per telefoon. Onze reactie kan iets langer duren dan u van ons gewend bent. Reserveringen kunt u ook zelf online maken via onze website.

Is de supermarkt open op de camping?
De supermarkt is geopend van maandag t/m zondag. Maandag t/m zaterdag van 8.00 – 17.00 uur en zondag van 8.00 – 16.00 uur.

Kan ik maaltijden bestellen bij jullie?
Ja, bij Piazza Nieuwvliet kunt u op vrijdag, zaterdag en zondag van 16.00 – 20.00 uur heerlijke gerechten online bestellen en daarna afhalen. Online bestellen kan via de volgende site: https://heytom.eu/piazza De frituur is ook op vrijdag, zaterdag en zondag geopend voor take away friet, snacks, ijs en drankjes van 16.00 – 20.00 uur. Online bestellen is voor de frituur niet mogelijk. U bent in de frituur welkom met maximaal 3 personen per keer.

Is het zwembad geopend & is er wel animatie?
Er worden op dit moment nog geen animatieactiviteiten aangeboden en het zwembad is tot die tijd ook gesloten.

Zijn de speeltuinen open?
De buitenspeeltuinen zijn open. Kinderen tot en met 12 jaar mogen alleen onder toezicht van een ouder spelen. Als het te druk wordt, moeten de ouders er op toe zien dat de kinderen terug naar de (jaar)plaats gaan. De binnenspeeltuin is geopend. Indien het te druk wordt in de speeltuin kan het gesloten worden.

Veelgestelde vragen over jaarplaatsen

Ik ben de eigenaar van een jaarplaats, mag ik naar de camping komen?
Ja, het is toegestaan om naar de camping te komen. 

Ik ben verkouden, mag ik naar de camping komen?
Nee, de versoepeling geldt alleen voor gasten die geen gezondheidsklachten hebben. Indien tijdens het verblijf geconstateerd wordt dat één van de gezinsleden koorts krijgt, verkouden is of ziek wordt dient het hele gezin per direct naar huis te gaan en de eigen huisarts te contacten.

Kan ik gebruik maken van het zwembad?
Het zwembad is momenteel gesloten.

Mag er visite naar de camping komen?
Het is toegestaan om visite te ontvangen.

Wat kunt u zelf doen?

Het is belangrijk om de standaard maatregelen op te volgen die gelden bij een “normale” griep en verkoudheid, namelijk:

  • Blijf thuis als u verkouden bent
  • Als u uit een risicogebied komt, gelieve thuis te blijven
  • Een begroeting op een andere wijze dan een hand, knuffel of kus
  • Was uw handen regelmatig langer dan 25 seconden met water en zeep
  • Hoest en nies in een papieren zakdoek of in de binnenkant van de elleboog
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze daarna weg

Het actuele nieuws over het Coronavirus vindt u op: https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus